Köpvillkor

Om oss

Företaget har sitt säte i Småländska Växjö. Vårt juridiska namn är "Filtreratvatten Norden AB" med organisationsnummer 559447-3638. Vår postadress är Kvartalsvägen 29, 352 66 Växjö.

Beställning

När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du uppgifter om produkter, priser, fakturerings- och leveransadress.Är något fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta oss via e-post till marcus@filtreratvatten.nu

Leverans

Våra normala leveranstider är 1-3 dagar. Ni får ett mail så snart varan lämnat oss. Om förseningar i leveransen skulle uppstå (utan att vi har meddelat er om längre leveranstid), kontakta oss på e-postadress: marcus@filtreratvatten.nu

Priser

Alla priser i butiken anges som standard i SEK och är inklusive 25% moms. Men för våra utländska kunder finns möjlighet att byta valuta via flaggan högst uppe i högra hörnet. 

Obs! Bor du på Åland eller i Norge så kan du köpa av oss utan moms. Detta styrs automatiskt baserat på din leveransadress och priset uppdateras till exklusive moms först i sista steget i kassan.

Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.

Garanti

Det är väldigt viktigt för oss att du som kund blir nöjd med ditt köp och därför erbjuder vi 2-års garanti på samtliga produkter. Under garantitiden förutsätts det att alla fel på varan som täcks av garantin är ursprungliga. Att ett fel är ursprungligt betyder att felet fanns redan när du köpte varan. Ett fel kan vara ursprungligt även om det visar sig senare. Fel som inte är ursprungliga kan till exempel vara fel som beror på vanvård, onormal användning (handhavandefel) eller en olyckshändelse.

Ångerrätt

Vid köp av varor på webbplatsen har du som kund en lagstiftad 14 dagars ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot varan som du har beställt.

Vid nyttjande av din ångerrätt:

Du måste meddela oss att du ångrar dig. Meddelandet ska skickas till oss på marcus@filtreratvatten.nu. I ditt meddelande ska ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer samt vilka varor som returneringen gäller framgå klart och tydligt.

Du bör omedelbart och senast inom lagstiftad 14 dagar efter ångermeddelandet returnera produkterna till oss.

Du står för returfrakten och varorna måste vara oanvända och returneras till oss välpaketerade och i sin ursprungliga förpackning inklusive alla tillbehör. 

På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde vid använd eller skadad produkt.

Reklamation och klagomål

Vi kontrollerar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet.

Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara.

Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts.

Hur går du tillväga vid reklamation?

Eventuella fel eller defekter ska alltid reklameras till marcus@filtreratvatten.nu

Är det en uppenbar defekt på din produkt så skickar vi ut ersättningsdelar, alt. en ny ersättningsprodukt. Kan vi inte leverera en ersättningsprodukt så återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer.

Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. 

Ansvarsbegränsning - Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten.

Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande (Force Majeure). Dessa omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör.

Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll. Vidare förutsätts det att produkterna är installerade på ett fackmannamässigt sätt för att säkerställa korrekt funktion. Vi tar heller inte ansvar för indirekta skador som kan uppstå på er egendom genom användningen av våra produkter. Ett sådant exempel kan vara en vattenskada orsakat av våra vattenfilter. Det är därför viktigt att montera/placera vattenfilter på ett sådant sätt att ett eventuellt vattenläckage ej medför en vattenskada i ert hem.

Produktinformation

Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter.

Betalleverantör

Vid genomförande av köp, delas information med våra betalleverantörer. Det som lagras är förnamn, efternamn, adress, e-postadress och telefonnummer. Väljer du att betala med faktura sparas även personnummer hos betalleverantören. Informationen sparas för att kunna genomföra köpet och för att skydda parterna mot bedrägeri.

De betalleverantörer (betaltjänster) som vi använder oss av är Klarna samt Kortbetalning via Shopify.

Fraktbolag

För att kunna leverera dina beställningar och slutföra vårt avtal måste vi dela med specifik information med fraktbolaget. Det som delas med fraktbolaget är förnamn, efternamn samt adressuppgifter för leverans. E-postadress och/eller mobilnummer kan även komma att delas med fraktbolaget för avisering.

De fraktbolag vi samarbetar med är PostNord och DHL.

Nyhetsbrev

Har du valt att prenumerera på vårt nyhetsbrev delas förnamn, efternamn och e-postadress med vår nyhetsbrevsleverantör. Detta för att kunna hålla dig uppdaterad med information och erbjudanden i marknadsföringssyfte.

Ändringar till de Allmänna Villkoren

Vi förbehåller oss rätten att när som helst företa ändringar i villkoren. Ändringar av villkoren kommer att publiceras online på webbplatsen. De ändrade villkoren anses för accepterade i samband med order eller besök på webbplatsen.

Tvist och lagval

I tillfälle av att tvist inte kan lösas i samförstånd med företagets kundtjänst och kunden, kan du som kund vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se. För boende i ett annat EU-land än Sverige kan man lämna klagomål online via EU-kommissionens plattform för medling i tvister, se http://ec.europa.eu/consumers/odr.

Vid eventuell tvist följer vi beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan.

Tvist gällande tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska tolkas i enlighet med svensk rätt och lag.